Bezeroaren orientazioa

Bezeroen orientazioa barne zein kanpoko bezeroen beharrak eta lehentasunak bilatzeaz eta asetzeaz arduratzen den kontzeptua da. Faktore asko daude bezeroaren orientazioaren menpe: prozesuen bidezko kudeaketa, etengabeko hobekuntza, gogobetetasunaren kudeaketa, bezeroen leialtasuna, etab. Hala ere, garrantzitsuena enpresako giza taldearen enpatia eta sentsibilitatea da.

Bezeroen orientazioari esker, konpainiaren produktuak edo zerbitzuak modu eraginkorrean aholkatu eta saltzea ahalbidetzen dugu, eskaintzen dugun produktua ezagutzeko eta bezeroen beharretara egokitzeko aukera ematen baitu.

Hauek dira bezeroaren orientazioaren ezaugarri nagusiak:

1- Ezagutu eta aztertu bezeroaren beharrak, nahiak, gustuak eta itxaropenak.

2- Behar eta desio horien araberako produktuak eta zerbitzuak garatzea.

3- Bezeroek konpainiaren produktu eta zerbitzuen kalitatea definitzen dute.

4- Malgutasun eta moldagarritasun nahikoa izatea bezeroen beharren eta itxaropenen aldaketei azkar erantzuteko.

5 – Epe luzerako estrategiak eta politikak ezartzea.

6- Enpresaren kultura eta estrategia bezeroen interesekin bat etorri behar dira.

7 – Erakundeko sail guztiak koordinatuta egon behar dira bezeroen leialtasuna lortzeko eta mantentzeko.

8 – Bezero bakoitzeko produktuen eta zerbitzuen errentagarritasunaren azterketa eta kontrol egokia.

9 – Zerbitzu hornikuntza etengabe hobetzea.

10 – Bezeroekiko harremana sendotu elkarrekiko konfiantzan, konpromisoan eta noranzko biko komunikazioan oinarrituta.

Nola lortu, berreskuratu eta mantendu bezeroa:

Bezeroa aktibo garrantzitsuena da eta langile guztiek asumitu behar dute. Enpresa lehia handitzen ari dela eta, kontsumitzaileak gero eta zorrotzagoak dira erosketa- Bezeroak lortzeko energia asko erabiltzea da, gutxiago kostatzen da mantentzea baina galdutakoak berreskuratzea ahalegin handia eta kostu handia dakarren zeregina da; eta ez da beti lortzen. Horregatik, bezeroaren orientazioa sor daitekeen gorabehera guztiei aurre egin eta konpontzeko mekanismoak ezartzean oinarritzen da eta, horrela, enpresan konfiantza galdu eta lehiaketara joatea eragozten dute.